Veelgestelde vragen

Ik heb een kamer gehuurd, krijg ik de contactgegevens van de huidige huurder?

Wij geven geen contactgegevens van onze huurders omwille van de privacy door. Wij kunnen wel je boodschap doorsturen. Het staat de huidige bewoner vrij om hierop te reageren.

Ik huur nu al een kamer bij jullie maar zou volgend jaar graag een andere willen huren.

Interne wissels zijn uiteraard perfect mogelijk.  Contacteer ons voor een bezoek van een andere kamer! Je kan hiervoor makkelijk en snel online een afspraak boeken.

Krijg ik mijn waarborg terug na afloop van het contract?

Indien je kamer in orde is en volledig gepoetst, zal deze uiteraard worden terugbetaald door ons. Je mag niets achterlaten. We kunnen dit enkel via overschrijving doen en dus niet cash.

Wat zijn de afmetingen van de matras?

Deze bedragen 90cm x 200cm.

Ik studeer niet aan de KUL, kan ik dan wel op internet?

Ja dit is geen probleem, wij bieden Telenet internet aan.

Ik zou graag een grotere bureau of bed plaatsen. Halen jullie mijn oud bed weg?

Neen, als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor alles wat er in je kamer staat. Indien je een ander bed wil plaatsen kan dit, maar dan moet je zelf het originele bed weghalen. Zorg er natuurlijk wel voor dat de originele meubels er op het einde van je contract weer staan.

Hoe werkt mijn internet?

Wij gebruiken Telenet Fiber 200 waardoor je zeer snel kan surfen.

Om gebruik te kunnen maken van het internet is het volgende nodig:
– Een UTP-kabel die je in de muur en in je pc moet steken. Deze kabel vind je in elke elektrozaak. Routers verstoren het internet en zijn niet toegestaan.

Ondervind je toch nog problemen, neem dan contact op met Telenet.

Wanneer kan ik ten vroegste op mijn kamer?

Huidige huurder heeft een contract tot 14/09.
Van zodra wij de sleutels hebben ontvangen van de huidige huurder berichten wij u en dit ten laatste op 14/9. indien dit eerder gebeurt wordt u ook eerder gecontacteerd voor een eventuele afspraak om de sleutels te komen halen de sleutels kunnen ook per post worden opgestuurd en kan u ook eerder binnentreden.

Mag ik een eigen koelkast en/of microgolfoven op mijn kamer installeren?

Ja, je betaalt hier geen extra huur voor.

Can I place a refrigerator or microwave in my room?

Yes, you can. You can do this without any additional cost.

When can I move in to my room?

The current tenant has the room until 14/09.

As soon as we get the keys from the current tenant we let know as soon as possible and no later than the 14th of september. In case we get the keys earlier than expected we’ll let you know and we can send the keys in the mail or we can make an appointment for you to pick them up.

 

How does the internet work in my room?

To connect to the web in your room you’ll need to to the following;

  • Plug in an ethernet cable (available in every PC-store and a lot of office supply stores) in to the wall and your pc. Routers are not allowed.

For any issues, please contact our service provider Telenet.

I’d like to place my own bed or desk. Do you take care of the one already there?

You’re allowed to place any piece of furniture you like but you are responsible for moving out the furniture originally in place and take care of it. When you move out of your room the original furniture has to be back in it’s place.

I’m not a student at the University of Leuven, can I access the internet?

Yes you can always access the internet, we use Telenet as our service provider which provides a fast broadband connection.

What measurements does the mattress have?

The measurements are 90cm x 200cm.

When do I get my security deposit back?

When your contract ends and your room is fully cleaned, we’ll pay your deposit back. You can’t leave anything behind in your room and have to hand it back empty. We can only pay back the deposit  via bank transfer and not cash.

I’m already renting a room with you, can I switch to an other one next year?

Of course this won’t be a problem. Feel free to contact us or book an appointment to visit a room.

I’ve rented a room, can I get the contact information for the current tenant?

For privacy reasons we can’t provide this information to you. You can mail us any message or question you may have and we’ll forward this to the current tenant. Of course we can’t guarantee a response.